الارشيف / فن ومشاهير

منى زكي تكشف عن لجوئها للمتخصصين لمساعدتها في التعامل مع ابنها الثاني

حمدي عبدالله - القاهرة في السبت 23 مارس 2024 09:42 صباحاً - كشفت النجمة منى زكي عن أبرز صفات نجليها، ورأيها في تجربة الإنجاب بعد بلوغ سن الأربعين، مؤكدة أنها تجربة صعبة.

وقالت منى زكي خلال حوارها مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج "بيج تايم بودكاست" المذاع عبر قناة MBC: "التجربة صعبة أوي ومخيفة أكثر، لأنك مش عارف هتعيش لهم أد إيه، وهتوصل معاهم لأي مرحلة، فتبقى نفسك تديهم كل حاجة".

وأضافت: "إنك تحاول تبسطهم ده مجهود رهيب في الأربعينات ومش سهل، مفيش نفس الطاقة لكن في حنية وفهم أكثر، كانت الأول زعزوعة لوحدها يا حرام، وبعدها جيبت الإثنين ورا بعض".

وردا على سؤال ما هي أبرز صفات نجليها، قالت منى زكي: "عندنا واحد هو عادل ابن الناس الكويسين في فيلم سهر الليالي، سليم اللي عمره 9 سنين، دكتور في نفسه ومهذب أوي وحساس وزوق جدا".

وتابعت: "الثاني بلطجي خالص ومخوف البيت كله، وكفاية نظرته وإنك مش متوقع أبدا رد فعله".

وكشفت منى زكي عن لجوئها للمتخصصين لمساعدتها في التعامل مع ابنها الثاني الذي أتم سبع سنوات حديثا قائلة: "كان عندنا صعوبة في التعامل وأنا شخصيا كان عندي صعوبة، روحت لحد يقدر يساعدني والموضوع اختلف".

أوضحت منى زكي أبرز الخبرات التي اكتسبتها للتعامل مع ابنها قائلة: "علموني إني لازم الأول أسمعه، وبعدها أفهمه ليه مش هنعمل اللي هو حاسس به، لكن بهدلني سنتين لغاية ما عرفت أتعامل معاه".

Advertisements

قد تقرأ أيضا