الارشيف / مال وأعمال

الرئيس السيسي: حريصون على ضبط الأسواق والأزمة الحالية لها…

  • 1/8
  • 2/8
  • 3/8
  • 4/8
  • 5/8
  • 6/8
  • 7/8
  • 8/8

نعرض لكم الان تفاصيل خبر الرئيس السيسي: حريصون على ضبط الأسواق والأزمة الحالية لها… من قسم مال واعمال

Amer Group 01-2024
aiBANK

دبي - احمد فتحي في الأربعاء 24 يناير 2024 07:15 مساءً - قال الرئيس عبد الفتاح السيسي رئيس الجمهورية، إن الحكومة يجب أن تضبط الأسواق، متابعا: “حد يقولي الحكومة والدولة تضبط الموقف في الأسواق.. صحيح وطبعا.. لكم حق وده كلام بقولوا لنفسي قبل الحكومة والداخلية.. اللى بنتكلم عليهم مواطنين مصريين.. لما أكون مواطن بكسب كويس أوى وعندى تجارة كبيرة أتصور إن المكسب المناسب يبقي كفاية مش هقوله ضحى.. ده كلام مش بالخواطر بتمشى الدول.. الدول بتمشى بالسياسات والقوانين والعمل.

predco_adv_2021

حل مشكلة الدولار من خلال زيادة موارده

E-Bank

وتحدث الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي، عن احتياجات الدولة الدولارية، قائلا: “النهادرة محطات الكهرباء بتاخد غاز يسوى تقريبا مليار دولار شهريا.. 3 مليارات دولار مش أقدر مش أوفرهم لأنها حاجات أساسية.. أنا مش داخل فى نقاش.. بحاول أشرح لكم حجم التحدى اللى عايشنه حتى من قبل 2011.. الأرقام دى إذا مكنتش الدولة المصرية يعملوا على زيادة موارد الدولار وتكون أكثر أو تساوى انفاقنا.. إللى بيجلنا من بيع منتجات أو التصدير أو قناة السويس أو السياحة.. لو مش حققنا المعادلة دى هتكون المشكلة دى.. هى دى الحكاية كلها”.

BonatMisr

أسجل احترامي وتقديري للمصريين والأزمة الحالية لها حلول

HapiSalonWhite

وأكد الرئيس، أن الأزمة الحالية لها حلول، متابعا: “الأزمة اللى احنا فيها دي لها حلول.. بس صدقوني حلولها تعتمد علينا.. احنا كنا بنستورد بـ 4.5 مليار دولار سيارات، انت بتروح للبنوك والبنك المركزي عاوز افتح علشان اجيب ده وده.. الدولة المصرية حاليا 106 ملايين بالمناسبة ومطلوب توفرها كل شىء.. أولا أسجل احترامي للمصريين انا بحلف بالله.. بحلف بالله.. تقديري لهم.. وبقول للمواطن الغلبان والبسيط بسجل احترامي وتقديري للجميع”.

Bank-misr-adv-new

عرضنا لكم زوارنا الكرام أهم التفاصيل عن خبر الرئيس السيسي: حريصون على ضبط الأسواق والأزمة الحالية لها… على دوت الخليج فى هذا المقال ونتمى ان نكون قدمنا لكم كافة التفاصيل بشكل واضح وبمزيد من المصداقية والشفافية واذا اردتكم متابعة المزيد من اخبارنا يمكنكم الاشتراك معنا مجانا عن طريق نظام التنبيهات الخاص بنا على متصفحكم او عبر الانضمام الى القائمة البريدية ونحن نتشوف بامدادكم بكل ما هو جديد.

كما وجب علينا بان نذكر لكم بأن هذا المحتوى منشور بالفعل على موقع جريدة حابي وربما قد قام فريق التحرير في دوت الخليج بالتاكد منه او التعديل علية اوالاقتباس منه او قد يكون تم نقله بالكامل ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر من مصدره الاساسي.

Advertisements

قد تقرأ أيضا